Problemen met irdeto 2 & Topfield 5000C1 receiver

My Satellite Setup
TF5000C1, Humax Foxsat
My Location
Essex, UK
Hallo,

Ik ben engels en ik heb al jaren de Nederlandse kanalen. Mijn decoder was kapot net een paar weken nadat ik mijn irdeto card had vernieuwd naar de irdeto 2 card. Ik was in Nederland en ik heb een Topfield 5000C1 receiver met en irdeto 2 module gekocht voor mij irdeto 2 card. Het is geregistreered via een Nederlands adres. Toen ik eerst de Topfiled gekocht had had ik meteen problemen. De eerste dag werkte het maar de volgende dag niet. De satellite winkel zei dat het een probleem was met activeren. Ze hebben alles geprobeerd maar niks werkt. Een paar weken daarna was ik weer in Nederland en ik heb de receiver terug naar de winkel gebracht. Het werkte ook niet in de winkel. Na een paar uur werkte het plotseling wel. Thuis werkte het goed voor 6 weken. Twee dagen geleden werkte het weer niet. Ik heb via de Canal Digitaal website de card 5 of 6 keer weer geactiveerd. Maar het werkt nog niet.

Weet iemand wat in godsnaam fout is? Iemand heeft gezegd dat Topfield werkt niet goed met irdeto 2 maar de winkel zei dat dit onzin is. Ik heb de Nederlandse winkel verteld dat het weer niet werkt maar ik krijg geen reactie!

Rob

>COR<

Regular Member
My Location
Sneek, HOLLAND
Als de kaart een wek of 5 heeft gewerkt is het niet de ontvanger/cam/kaart combinatie.

Eerder net als bij de seca2 uitvoering regelmatig aan het eind van de maand de ontvanger ff een nachtje aan laten, of een dag kijken naar de nederlandse zenders.

Dan kan de kaart voor de volgende maand worden opgewaardeerd, net als in mijn ontvanger/cam/kaart voor seca 2 kan dat even duren.

Canal Digitaal heeft de laatste weken veel geexperimenteerd met de codering, tot op het punt dat mensen zoals ik met een geldige abonering en kaart problemen kregen met de ontvangst/decodering......

Nu is het al zover dat de eerst aanbevolen Aston seca 1.03 cam niet meer wordt ondersteund, en je verplicht bent een aston 1.05 cam te kopen.

Gelukkig werkt de Reality cam ook om op te waarderen, maar dit laat wel de hoogmoed zien van de provider.

Helaas zul je de kaart weer moeten laten activeren vanuit Nederland, of probeer eens via de site van Canaal Digitaal of je online de activatie kunt doen.

Hoop dat het helpt,

Groeten,

Cor

My Satellite Setup
TF5000C1, Humax Foxsat
My Location
Essex, UK
Bedankt voor jouw antwoord,

Mijn dealer zegt dat het a probleem is met mijn installatie. Ik krijg wel de free to air kanalen. Ik heb een signaal qualiteit van 99% maar de dealer zegt dat betekent niks. Ik moet iemand de signaal van binnen meter. Ik vind het wel raar dat ik heb 11 jaar geen problemen gehad maar nu met irdeto 2 gaat alles fout!

Rob