Programadores para Vectra

jerp

jerp

Satellites Forever
My Satellite Setup
illusion m3 conax, Fergusson 3318SE, 80cm Dish to Astra 19.2 E and Hotbird 13.0 E, 60cm Dish to Hispasat 30.0 W
My Location
portugal
Boas a todos!

Mandei um mail ao DJ Kidox e ele respondeu-me, a saber:
"Hello.
We are investigatinng in D+ problem but there aren't anything for the moment. A lot of people say that we make a manual of VectraEdit, so we start to write a manual soon.
We can't make Vectra releases for the moment because we need the vectra sourcode that we don't have. We need it but it isn't public. We wants to create an application similar to Vectra but we need develop tools and programers. Do you understand about programming or know some programmer?
Thank you for your help."
Assim, pessoal que for programador mande brasa.... podem mandar mails para: mirtilo(arroba)portugalmail(ponto)com, ou directamente para o DJ Kidox.

jerp

jerp

Satellites Forever
My Satellite Setup
illusion m3 conax, Fergusson 3318SE, 80cm Dish to Astra 19.2 E and Hotbird 13.0 E, 60cm Dish to Hispasat 30.0 W
My Location
portugal
Continuando, com a conversa depois de alguma troca de mails o DJ Kidox, diz o seguinte:

"Hello.
Thank you for your help. It's good to get a programmer. If you found somebody tell me.
For the moment we don't find Vectra source code or anything similar so we wants to create a similar aplication.
Do you have any good channel list editor? Because I have the "editor_canales_v81beta" and don't let change video/audio PID. If you have any good channel list editor send it to me, please."

Rapaziada, vamos ao trabalho! Os mestres precisam da nossa ajuda... contactos no post em cima. AJUDEM!

G

gugul

Regular Member
My Satellite Setup
Illusion M3 Conax
My Location
Portugal - Lisboa
Programadores em k?
Eu programo, em Cobol, que certamente não dá!
Tenho 1 curso de Java, VB, VB.Net, C++, mas nada de experiencia.
Pergunta lá ao tipo, que linguagem ele precisa, que eu conheço pessoal
com mais experiencia noutras linguagens!

jerp

jerp

Satellites Forever
My Satellite Setup
My Location
portugal
k. já perguntei ao Mestre, quando me responder passo a palavra.

Obrigado Gugul,

fica bem e até já!

jerp

jerp

Satellites Forever
My Satellite Setup
My Location
portugal
Novas!

Hello.
At first I want to tell you the situation.

We are a group of people (any programmer, any electrician, any translator, etc.) that at see that Vectra source isn't public and new Vectras only appears when the owners of Vectra release it we wants to investigate and create programs for Illusion or things for Vectra, like VectraEdit.
A person of the group (f2f2) create VectraEdit that is a program that modify Vectra (Non-Crypted part of the Code) or create a new Vectra based on an existing Vectra (Changing the Non-Crypted part too). This is because we don't have the sourcecode and we need it to change ALL vectra.
We are investigating but we don't find anything about Vectra sourcecode or the creators of Vectra (Vectra Team).
Now f2f2 is creating a loader that upload/download files of Illusion to pc.
We search all about the processor of Illusion (Fujitsu mb86h20) and find Datasheet and some other interesting things.
What we have to do is create an application similar to Vectra that we can modify when we wan't for don't depend of anybody.

All that we need to create applications is here (I think): http://www.fujitsu.com/downloads/MICRO/fme/mpeg/SmartMPEG_DKP_Sep03.pdf (FAPI -Fujitsu Driver Application Programming Interface)
http://www.fujitsu.com/emea/services/microelectronics/mpeg/decoders/devtools.html
and in datasheet.
I think that we can create any application with VisualDSP (c++ language) but I don't know a lot about programming.
We send an email at fujitsu asking for FAPI but for the moment they don't answer me.
Tell it to your programmer friends and tell me something.

Bye!

Vamos lá people.... vamos ajudar, para sermos ajudados.... e quem participa, tem primeiro...

jerp

jerp

Satellites Forever
My Satellite Setup
My Location
portugal
???????????:-doh!
No comments.....

barbarroja

barbarroja

Regular Member
My Satellite Setup
.
My Location
.
:( Desculpai a minha ignorância…:(

L

lisoas

Member
My Satellite Setup
illusion m3
My Location
portugal
Boas pessoal,
Estou disposto a ajudar, digam o que necessitam que eu arranjo um prog. em C++ e um prog. de Eprom´s.

Fiquem bem

A

akkenatton

Member
My Satellite Setup
Illusion M3
AMD Athlon 512Mb
My Location
Portugal
Os links são só para pdfs informativos
seria necessário as APIs (Application Programing Interfaces) da Fujitsu

jerp said:
Novas!

Hello.
At first I want to tell you the situation.

We are a group of people (any programmer, any electrician, any translator, etc.) that at see that Vectra source isn't public and new Vectras only appears when the owners of Vectra release it we wants to investigate and create programs for Illusion or things for Vectra, like VectraEdit.
A person of the group (f2f2) create VectraEdit that is a program that modify Vectra (Non-Crypted part of the Code) or create a new Vectra based on an existing Vectra (Changing the Non-Crypted part too). This is because we don't have the sourcecode and we need it to change ALL vectra.
We are investigating but we don't find anything about Vectra sourcecode or the creators of Vectra (Vectra Team).
Now f2f2 is creating a loader that upload/download files of Illusion to pc.
We search all about the processor of Illusion (Fujitsu mb86h20) and find Datasheet and some other interesting things.
What we have to do is create an application similar to Vectra that we can modify when we wan't for don't depend of anybody.

All that we need to create applications is here (I think): http://www.fujitsu.com/downloads/MICRO/fme/mpeg/SmartMPEG_DKP_Sep03.pdf (FAPI -Fujitsu Driver Application Programming Interface)
http://www.fujitsu.com/emea/services/microelectronics/mpeg/decoders/devtools.html
and in datasheet.
I think that we can create any application with VisualDSP (c++ language) but I don't know a lot about programming.
We send an email at fujitsu asking for FAPI but for the moment they don't answer me.
Tell it to your programmer friends and tell me something.

Bye!

Vamos lá people.... vamos ajudar, para sermos ajudados.... e quem participa, tem primeiro...

A

akkenatton

Member
My Satellite Setup
Illusion M3
AMD Athlon 512Mb
My Location
Portugal
Aqui podem encontrar a informação necessária para o desenvolvimento de aplicações para os illusion

vectraedit.cjb.hu/downloads/development.rar

J

jccs

Regular Member
My Satellite Setup
illusion m3 conax
amd1700+
1gb ddr400
leadtek 6800le@gt
My Location
valongo-portugal
eu não acredito que a illusion não tenha programadores já a trabalhar no caso... a illusion não é espanhola? então intressa-lhes e muito que consigam arranjar solução para futuros atakes da d+ e caca...