Tuxcom 1.16

zenet

zenet

Regular Member
My Satellite Setup
Load "" Enter
My Location
/var/bin
TuxCom:
(Version 1.16 of 04/08/2007)

quote:TuxCom is a slim Midnight-Commander – Clone (for windows-user: Total-Commander, for DOS-user: Norton-Commander) , which allows to execute file-operations (copy,delete, rename, view, edit, execute, change rights,...) and any other linux-command on the Dreambox via the remote-control.
Warning:
As you can execute every linux-command, you should be careful not to delete important files (e.g. recorded movies) or execute commands that shutdown the Dreambox by accident. (therefore you have to confirm every action you want to execute)

Installation:
copy tuxcom.so and tuxcom.cfg to /var/tuxbox/plugins via ftp. Plugin uses the font 'pakenham.ttf', which is normally installed in /share/fonts ( it is used by the 'Simple & stylish'-skin ). if it is missing , you can download it here and copy it to /var/tuxbox/config/enigma/fonts/ .

08.04.2007 Version 1.16
- single window view selectable (toggle with info-button)
- show file sizes in "human readable" (MB/G:cool: form (can be set in main menu)
- filesize in bytes is shown in file properties (button "1")

30.10.2006 Version 1.15
- possibility to execute scripts depending on file extension
- two small fixes (thanks to murks)

06.03.2006 Version 1.14
- use /tmp/keyboard.lck to signal decoding of the keyboard (by robspr1)

h**p://www.satandream.com/wbb2/attachment.php?attachmentid=7304

D

david20

Regular Member
My Satellite Setup
DreamBox 500 S
My Location
Barlavento
Hi, tutti i quantti
Instalei este plugin TuxCom 1.16, após ter desinstalado a v1.15.
O que me acontece agora é que depois de: 1. clicar na tecla amarela; 2. Plugins; 3. TuxBox Commander; 4. aqui, quando clico no 4 do comando não me abre o "Edit".
Voltei a instalar a v1.15 e ficou-me com a mesma anomalia. Passei de novo para a v1.16 e a anomalia continua; estou sem acesso ao "Edit".
Alguém me dá uma dica sobre este problerma?
Aquele abração

D

david20

Regular Member
My Satellite Setup
DreamBox 500 S
My Location
Barlavento
Hi, guys
Já vi como o TuxCom TuxBox Commander v.1.16 funciona e aí vai para todos aqueles que, por vezes, precisem de alterar as key manualmente, com o telecomando. É suposto que já tenham instalado o TuxBox em /var/tuxbox/plugins na dreambox:
1. tecla amarela do telecomando; 2. Plugins »» tuxbox commander 3. /var »» keys »» aqui, fazer highlight em "Camd3.keys" (é a q estou a usar) 4. Clicar na tecla 4 do telecomando 5. Seleccionar a key a mudar e dar o OK 6. Introduzir as novas keys e dar o OK »» exit »» YES 7. Restart a Camd3 e, parafraseando o nosso amigo Ricards, voilà ....
Aquele abração